Veel gestelde vragen
We helpen met het antwoord vinden
Huurvoorwaarden
Wat is de opzegtermijn?
Wij hanteren een opzegtermijn van 15 kalenderdagen.
Wat zijn de huurvoorwaarden?
Klik hier voor een overzicht van de huurvoorwaarden en algemene voorwaarden.
Kan ik elke dag beginnen met huren?
Het huurcontract kan iedere dag van de maand starten. Vanaf de startdatum van het huurcontract begint u met het betalen voor uw opslagruimte.
Stopt de automatische incasso zodra mijn huurcontract is afgelopen?
Ja, zodra het huurcontract is beëindigd en er verder geen factureren opstaan stopt de automatische incasso.
Is er een minimum huurperiode?
De minimale huur is 1 maand en daarna hanteren wij een opzegtermijn van 15 kalenderdagen. Indien u het contract niet tijdig opzegt (rekening houdend met het opzegtermijn) dan wordt het contract automatisch verlengd.
Is het gebruik van een slot verplicht?
Elke unit is beveiligd met een speciaal ontworpen afsluitsysteem waarop een persoonlijk slot aangebracht wordt. 1BOX heeft geen extra sleutels die ons toegang geeft tot uw opslagruimte. De klant is als enige verantwoordelijk voor het correct afsluiten van de opslagruimte met behulp van het persoonlijke slot. Het geschikte slot is te koop bij uw 1BOX vestiging.
Kan ik een opslagruimte reserveren?
Het is mogelijk om een unit tot maximaal 1 maand voorafgaand aan de ingangsdatum van het contract te reserveren. Neem contact op met de vestigingsmanager om de mogelijkheden te bespreken.
Betaal ik BTW?
Particulieren zijn vrijgesteld voor BTW bij het huren van ruimte. Voor zakelijke huurders wordt wel BTW in rekening gebracht.
Moet ik mijn opgeslagen goederen verzekeren?
Het is verplicht om de opgeslagen goederen te verzekeren. Mocht u advies nodig hebben, neem dan contact op met de vestigingsmanager.
Welke informatie hebben jullie nodig om een huurcontract af te sluiten?
Bij het afsluiten van een huurcontract hebben we de volgende informatie nodig:
- Particulier: Legitimatie, een recente bankafschrift of poststuk met daarop jouw IBAN-nummer, borg van 1 maand huur met een minimum van € 50,-.
- Zakelijk: Legitimatie, uittreksel van de Kamer van Koophandel, BTW-nummer en borg van 1 maand huur met een minimum van €50,-.
Hoe kan ik de huur beëindigen?
Als je je huur wilt opzeggen dan dien je hiervan ons schriftelijk op de hoogte te stellen, hetzij per e-mail, post of rechtstreeks bij de 1BOX vestiging. We hebben de volgende informatie van je nodig: je naam, het nummer van de opslagruimte en de einddatum. Vergeet dus niet om contact met ons op te nemen als je je opslagruimte niet langer nodig hebt. Wij hanteren een opzegtermijn van 15 kalenderdagen. Onze storemanagers kunnen je hierin perfect begeleiden.
Wat mag ik opslaan?
Kan ik een auto parkeren bij 1BOX?
De meeste units zijn niet geschikt voor het stallen van een auto. In Goes en Rijswijk is het wel mogelijk om een auto te stallen. Neem contact de vestigingsmanager om de mogelijkheden te bespreken.
Kan ik een motor bij 1BOX stallen?
Het is mogelijk om bij ons uw motor op te slaan. Let op: vanwege de brandveiligheid moet de accu van de motor ontkoppeld.
Welke objecten mag ik niet opslaan?
De volgende voorwerpen mogen niet worden opgeslagen:
– Explosieven
– Wapens
– Munitie
– vuurwerk
– Drugs
– Chemische producten
– Juwelen
– Bont
– Kustobjecten en verzamelobjecten
– Levende dieren
– Afval
– Gasflessen
– Accumulatoren en batterijen
– Voedsel
– Radioactieve materialen
Zie algemene voorwaarden voor het volledige overzicht. Neem bij twijfel altijd contact op met de locatiemanager.
Hoe huur ik een opslagruimte in de Express Store? (Den Haag & Heerlen)
Hoe huur ik een opslagruimte?
Bij 1BOX Self Storage kunt u zelf de gewenste maat selecteren. Vervolgens kiest u de gewenste ligging in het gebouw. Kies de dag waarop u wilt intrekken en de verzekeringswaarde van de spullen die u gaat opslaan. Vul vervolgens uw contactgegevens in en klik op “Doorgaan”. In het volgende venster dient u akkoord te gaan met het huurcontract, verzekering, incasso en de algemene voorwaarden. Na het accepteren van deze documenten wordt uw identiteit geverifieerd middels een iDIN Verificatie. Na het succesvol doorlopen van de eerder genoemde stappen, zal uw een bevestiging per email ontvangen.
Op uw telefoonnummer ontvangt u een SMS met een verificatiecode om de NOKE-app te installeren (voor een complete uitleg, zie Hoe werkt de app?).
Ik heb geen SMS met verificatiecode ontvangen
Druk op de functie “Wachtwoord vergeten” op de startpagina van de app. Lukt dit niet, controleer dan bij “Mijn pagina’s” of uw telefoonnummer juist is. Het moet een mobiel nummer zijn met het volgende formaat +316xxxxxxxx. Indien het telefoonnummer correct is en nog steeds geen SMS met de verificatiecode ontvangen heb, neem dan contact met ons op via 045-8510176 of heerlen@1box.nl.
Hoe werkt de app?
Wanneer u een opslagruimte huurt, wordt er een SMS met een verificatiecode verzonden naar het mobiele nummer dat u hebt ingevoerd. Gebruik de verificatiecode om de eerste keer in te loggen. Nadat u bent ingelogd, wordt u gevraagd om de gebruiksvoorwaarden te accepteren en vervolgens kunt u het wachtwoord wijzigen. De app is gemaakt door NOKE en hun logo wordt weergeven in de app. We verzamelen of gebruiken geen informatie voor andere doeleinden dan de aangegeven doeleinden tenzij we van tevoren uw toestemming hiervoor hebben verkregen. Uw gegevens worden niet met derden gedeeld.
Ondersteuning in de app
Onder het tabblad “Support” in de App vindt u antwoord op de meeste vragen. Neem anders gerust contact met ons op via 045-8510176.
Waarom moet ik mijn wachtwoord wijzigen?
Zodat alleen jij toegang hebt tot je privé wachtwoord.
Kan ik iemand anders toegang geven tot mijn opslagruimte?
U kunt ervoor kiezen om iemand anders toegang te geven tot uw opslagruimte. Dit doe je in de app onder het tabblad gebruikers door op het “+” symbool in de rechterbovenhoek te drukken. Op dezelfde manier kunt ook een gebruiker verwijderen.
Hoe kan ik de toegangsdeuren openen van de vestiging?
De toegangsdeuren van de vestiging kunnen alleen geopend worden met de NOKE-app. De app functioneert enkel wanneer Bluetooth aanstaat en u binnen een straal van 5 meter van de deur bent.
Wat voor telefoon heb ik nodig?
Je moet een iPhone hebben met versie iOS 12.0 of hoger of een Android met versie KitKat 4.4 of hoger.
Tips als de app niet werkt
Als de NOKE-app niet werkt, kan je de volgende stappen volgen:
- Controleer of de Bluetooth aanstaat
- Controleer of de locatieservices aanstaan
- Start de NOKE-app opnieuw op
- Controleer of er een beschikbare update is (zie App store of Google play)
- Het Bluetooth-signaal kan soms verstoord worden door sommige auto’s – Als u via de auto telefoneert, hang dan op
Overige vragen
Heeft 1BOX toegang tot mijn unit met een sleutel en/of een reservesleutel?
Nee, wij hebben geen toegang uw unit. De huurder heeft als enige toegang tot zijn eigen unit.
Wanneer kan ik bij mijn spullen?
Onze openingstijden zijn 365 dagen per jaar van 06:00 tot 23:00
Is er elektra in de unit voor een druppellader stallen oldtimer/motor?
Vanwege de brandveiligheid kunnen alleen motoren gestald worden waarvan de accu ontkoppeld is. Het opslaan van een oldtimer met een druppellader is niet mogelijk. Bespreek de mogelijkheden met de vestigingsmanager.
Zijn mijn spullen veilig bij 1BOX?
Alle vestigingen zijn voorzien van camera’s en mensen kunnen alleen toegang krijgen tot het gebouw met een persoonlijke toegangscode. Bovendien controleren de vestigingsmanagers dagelijks alle vestigingen.
Hoe weet ik welke maat unit ik nodig heb?
Wij hebben voor iedereen een geschikte unit. De online opslagcalculator geeft u inzicht in de grootte die u nodig heeft. Onze vestigingsmanagers zijn daarnaast altijd te bereiken voor persoonlijk advies.
Hebben jullie ook een aanhangwagen te huur?
Bij ons kunnen alle huurders tot 2 keer toe gratis gebruik maken van een aanhanger. Mocht u de aanhanger vaker nodig hebben, dan is het mogelijk om deze te huren voor €25,- per dag. Bespreek de beschikbaarheid altijd vooraf met de vestigingsmanager
Verhuren jullie ook busjes?
Nee, wij verhuren geen verhuisbussen. Wij adviseren u om contact op te nemen met u lokale verhuurbedrijf voor het reserveren van een bestelbus/verhuiswagen. Mocht u gebruik maken van een bestelbus en/of een verhuiswagen let dan op de hoogte van de roldeuren bij de vestiging.
Hebben jullie een gereguleerde klimaatbeheersing in de vestiging?
Alle locaties zijn voorzien van een moderne en gereguleerde klimaatbeheersing zodat alle units droog, geventileerd en vorst vrij het hele jaar door.
Is mijn unit bereikbaar met de auto?
Iedere vestiging heeft een aantal units die toegankelijk zijn met de auto. In alle vestigingen zijn meerdere ingangen met roldeuren zodat de overdekt uitgeladen kan worden, daarnaast zijn bij alle vestigingen transportmaterialen.