5 dingen waar je op moet letten bij het huren van opslag in Tilburg

5 dingen waar je op moet letten bij het huren van opslag in Tilburg

Overweeg jij een opslagruimte te huren in Tilburg? Of je nu gaat verhuizen, je huis wilt ontspullen of extra magazijnruimte nodig hebt voor je bedrijf, er is gelukkig altijd wel een geschikte selfstorage beschikbaar om je spullen veilig, schoon en droog op te slaan. Het is ook fijn om te weten dat je spullen dichtbij zijn, en dat is precies wat 1BOX Tilburg je biedt.

Geschreven door
Maajidahs
Geschreven op
04-10-2023

 

Maar waar moet je allemaal op letten in je zoektocht naar geschikte opslag in Tilburg? We hebben 5 belangrijke tips op een rijtje gezet, zodat jij een ruimte vindt die past bij jouw opslagbehoeften en je met een gerust hart jouw spullen kunt opslaan.

 

Waarom opslagruimte huren in Tilburg?

vriendelijke klantenservice bij 1BOX Tilburg

Een opslagruimte huren in Tilburg kan je helpen grote levensgebeurtenissen soepeler en minder stressvol te laten verlopen. Want, laten we wel wezen, die zijn soms al stressvol genoeg.

 

Hieronder vind je een overzicht van de voordelen van het huren van opslagruimte:

 

Efficiënte uitbreiding van je huis

‘Een opgeruimd huis, een opgeruimd hoofd’, zei oma altijd. Met een gehuurde opslagruimte kun je extra ruimte creëren in je huis, zonder te hoeven verhuizen of je spullen weg te gooien. Dit kan handig zijn bij gezinsuitbreiding, renovatie of wanneer je wilt declutteren.

 

Verminder de chaos rond verhuizen

Bij een verhuizing kan het huren van een tijdelijke opslagruimte helpen om de chaos tot een minimum te beperken. Je kunt bijvoorbeeld jouw meubels opslaan totdat je nieuwe huis is ingericht, waardoor je meer ruimte hebt om te bewegen en uit te pakken. Ook kan opslagruimte helpen bij het ensceneren van jouw huis voor de verkoop, waardoor het aantrekkelijker wordt voor potentiële kopers.

 

Betaalbare zakelijke opslag

Archiefkasten vol met documenten die zelden worden gebruikt, maar die niet zomaar weggegooid kunnen worden? Of heb je extra ruimte nodig voor de opslag van je bedrijfsvoorraden? Het huren van een selfstorage of magazijnruimte kan uitkomst bieden. Kies voor zakelijke opslag in Tilburg om deze belangrijke documenten veilig op te slaan en er toch ten alle tijden bij te kunnen. 

 

5 Dingen waar je op moet letten als je opslag gaat huren in Tilburg

een goed beveiligde opslagruimte

 

Het huren van een opslagbox is een uitstekende manier om extra (tijdelijke) ruimte te creëren zonder daarvoor veel geld uit te geven. Voordat je een box gaat huren, is het belangrijk om te weten waar je op moet letten. Je wilt immers je spullen niet zomaar bij de eerste de beste opslag achterlaten. Bij 1BOX begrijpen we dat. Volg onze vijf tips hieronder om de beste opslagruimte in Tilburg te vinden.

 

 

1.  Locatie

Hoewel het misschien niet meteen belangrijk lijkt, is de locatie van de opslagbox wel degelijk van belang. Vooral als je vaak toegang moet hebben tot je spullen, is het handig als de opslagbox dichtbij is. 

 

1BOX Tilburg ligt op een centrale locatie vlakbij de snelweg en de stad en is dus gemakkelijk te bereiken vanaf huis of kantoor. Bovendien heb je 7 dagen per week van 06:00 tot 23:00 uur toegang tot jouw oplsagruimte en kan je terecht op een moment dat het jou uitkomt. 

 

 

2. Grootte en type opslagruimte

Opslagfaciliteiten bieden doorgaans verschillende groottes van units aan. In Tilburg kan je al opslagruimtes huren vanaf 1m3

 

Het bepalen van de juiste grootte van je opslagbox is niet eenvoudig. Je wilt immers genoeg ruimte hebben om al je spullen kwijt te kunnen, maar je wilt niet veel meer betalen voor ruimte die je niet gebruikt. Onze 1BOX opslagcalculator kan je helpen bepalen hoeveel ruimte jij nodig hebt. Daarnaast zijn onze vestigingsmanagers altijd bereid je te helpen met persoonlijk advies.

 

 

3. Veiligheid

De veiligheid van je spullen is misschien wel het allerbelangrijkste aspect. Zoek daarom een self storage faciliteit met 24/7 bewakingscamera’s, monitorsystemen en dagelijkse controle. 

 

Kies voor een veilige locatie waar niet iedereen zomaar naar binnen kan en waar de units alleen kunnen worden geopend met een persoonlijke toegangscode en een uniek vergrendelingssysteem. 

 

 

4. Kosten en contractvoorwaarden

Voordat je een huurcontract tekent, is het belangrijk dat je op de hoogte bent van alle kosten. Dan bedoelen we niet alleen de huur voor de opslag, maar ook extra kosten zoals borg, kosten die in rekening worden gebracht voor betalingsherinneringen en andere mogelijke bijkomende kosten. 

 

Zorg er ook voor dat je de voorwaarden van het huurcontract begrijpt, inclusief de opzegtermijn voor het ontruimen van de unit en wat er gebeurt als je het contract voortijdig moet beëindigen. 

 

Flexibiliteit qua huurperiode is noodzakelijk, dus blijf weg van opslagbedrijven met minimale huurperiodes van 2 maanden of meer. Ideaal is een minimum van 1 maand dat daarna automatisch wordt verlengd naar een contract voor onbepaalde tijd dat per maand op te zeggen is. 

 

Tot slot is het belangrijk te checken na welke termijn de huur zal worden verhoogd. Dit mag niet korter dan 6 maanden zijn. Ook moet je hier minimaal 30 dagen van tevoren over worden geïnformeerd. 

 

 

5. Vervoer en verpakking

Voor schadevrije opslag is vervoer en verpakking erg belangrijk. Het kan daarom de moeite waard zijn om een verhuisservice in te huren. Zij beschikken over getraind personeel dat ervaring heeft met het verplaatsen van zware en delicate items. Dit kan jou helpen efficiënter in te pakken en dus tijd en frustratie besparen. 

 

Als je het transport van de spullen naar de opslag zelf gaat doen, bespaar dan niet op inpakmateriaal. Zeker als je waardevolle items gaat opslaan voor een langere tijd, is materiaal van hoge kwaliteit cruciaal. 

 

De beste opslagfaciliteiten in Tilburg hebben een uitgebreide selectie verpakkingsmateriaal beschikbaar zoals beschermhoezen, verhuisdozen en verhuisdekens, inpakpapier en folie. Helemaal geweldig is het als er gratis aanhangwagenverhuur bij de huurprijs is inbegrepen. Zo heb je in elk geval altijd een manier om je spullen te vervoeren. 

 

Meer advies nodig over opslag in Tilburg?

 

Mocht je na het volgen van onze tips en adviezen een vrijblijvende quote willen aanvragen of behoefte hebben aan meer specifiek en persoonlijk advies, neem dan gerust contact met ons op. 

 

Wij begrijpen dat het lastig kan zijn om de juiste keuzes te maken en de beste oplossingen te vinden voor jouw unieke situatie. De vriendelijke medewerkers van 1BOX Tilburg staan voor je klaar om je te helpen bij het vinden van een oplossing op maat die bij jouw behoeften past. Of het nu gaat om het vinden van de juiste opslagruimte, verhuisadvies of andere opslag-gerelateerde vragen, wij voorzien je graag van de juiste informatie en ondersteuning.