Praktische tips voor het opslaan van spullen

Wanneer je gaat verhuizen of tijdelijk naar het buitenland vertrekt komt er veel bij kijken. Zo dien je je in te schrijven bij een nieuwe gemeente en moeten adressen voor allerlei instanties worden gewijzigd. Dan hebben we het nog niet eens gehad over de manuele arbeid. Spullen verhuizen is eenvoudig maar spullen terugvinden zorgt vaak voor irritatie. Om je een handje te helpen hebben we een aantal praktische tips voor het opslaan van spullen.

Geschreven door
1BOX_RIFF
Geschreven op
29-10-2020

Maak eerst grondig schoon

Zorg dat alle spullen die je voor langere tijd op gaat slaan goed schoon zijn. Dit voorkomt nare geurtjes, schimmels en eventueel ongedierte. Loop daarom de randjes van witgoed na om te kijken of er geen viezigheid aanwezig is. Haal de olie uit gemotoriseerde apparaten zoals bladblazers en grasmaaiers. Hiermee voorkom je dat de gehele ruimte naar olie stinkt. Ook het tuinmeubilair dient schoon te zijn. Een onopgemerkte spin kan in korte tijd voor een groot web zorgen.

Zorg dat er voldoende inpakmateriaal aanwezig is

Is alles schoon? Dan kunnen de dozen worden ingepakt. Zorg voordat je begint met pakken dat er voldoende inpakmateriaal aanwezig is. Door vooraf voldoende dozen in te slaan voorkom je dat bepaalde voorwerpen gaan ‘zwerven’ of dat dozen te zwaar worden. Onze winkel heeft een breed assortiment aan inpakmaterialen zoals dozen, etiketten, noppenfolie, dekens en hoezen.

Verdeel taken en ruimtes

Bij een verhuizing zijn er altijd wel een aantal vrienden bereid om mee te helpen. Al deze hulp komt goed van pas maar zorgt tegelijkertijd dat een verhuizing chaotisch verloopt. Onze tip is om, juist voor deze fase, de tijd te nemen en een plan op te stellen. Maak een duidelijke taakverdeling en zorg dat iedere persoon een kamer heeft om op te focussen. Zorg ook dat er voor iedere kamer voldoende materialen beschikbaar zijn. Door gestructureerd te werk te gaan verklein je de kans dat producten zoek raken.

Kenmerk de dozen en materialen

Overleg met iedereen die meehelpt met verhuizen een duidelijke labeling voor de dozen. Bijvoorbeeld kamer + details (slaapkamer + bureauspullen). Zo voorkom je een wildgroei aan categorieën. Bewaar vervolgens alle dozen in de kamers zodat alles nog eens kan worden gecontroleerd.

Maak een plattegrond van de opslagruimte

Als het goed is zijn nu alle spullen ingepakt. De volgende stap is het inrichten van de opslagruimte. Maak voor het gemak een eenvoudige plattegrond van de opslagruimte zodat je gemakkelijker spullen terug kunt vinden. Het lijkt een overbodige luxe maar probeer na een jaar de juiste spullen maar eens terug te vinden. Hang de plattegrond vervolgens in de opslagruimte zodat deze niet kwijt kan raken.

Het plaatsen van spullen in de opslagruimte

Zorg bij het inruimen van de opslagruimte dat er voldoende bewegingsruimte overblijft. Meer ruimte zorgt voor meer comfort om tussentijds spullen te vinden. Plaats de dozen ook een stuk van de muur af zodat zowel de unit als de spullen beter geventileerd worden. Wij zien ook dat mensen vaker terugkomen om tussentijds wat spulletjes te pakken. Plaats daarom de spullen die je tussentijds verwacht nodig te hebben vooraan in de opslagunit.

Ga creatief om met de ruimte

Wij weten dat elke extra vierkante meter de kosten van de verhuur verhoogt. Ga daarom creatief om met de ruimte die je hebt. Een prullenbak of wasmand kunnen gemakkelijk worden gevuld met spulletjes. Ook een koelkast of een kledingkast kunnen worden gebruikt voor extra opslagruimte.

Gaan je binnenkort verhuizen? En zoek je een opslagruimte in Nijmegen of in een andere stad? Bekijk dan onze vestigingen en neem vooral contact met ons op voor de mogelijkheden.